-
Ocena za wkład pracy ucznia w realizację projektu jest oceną w skali 1 – 6, zgodnie z zasadami określonymi w WSO.
-
Ocena wynika z oceny trzech elementów :
-
oceny efektu końcowego ( wytworu) , a w szczególności:
-
zawartość merytoryczna, treść,
-
zgodność z tematem projektu,
-
oryginalność,
-
kompozycja,
-
stopień wykorzystania materiałów źródłowych,
-
estetyka i staranność,
-
trafność dowodów i badań,
-
wartość dydaktyczna i wychowawcza.
-
-
wkładu ucznia w realizację projektu, a w szczególności:
-
zaangażowanie ucznia,
-
pomysłowość i innowacyjność,
-
umiejętność pracy w grupie,
-
udział w praktycznym wykonaniu , wielkość zadań,
-
stopień trudności zadań,
-
terminowość wykonania przydzielonych zadań,
-
poprawność wykonania indywidualnie przydzielonych zadań,
-
pracowitość
-
udział w prezentacji.
-
-
oceny prezentacji, w tym:
-
poprawność językowa,
-
słownictwo specjalistyczne,
-
efekt artystyczny,
-
atrakcyjność,
-
estetyka,
-
technika prezentacji,
-
stopień zainteresowania odbiorów,
-
poprawność udzielanych wyjaśnień , odpowiedzi odbiorcom.
-
-
-
Maksymalna liczba punktów przyznana za projekt wynosi 20. Wyszczególnione w ust. 2 elementy podlegają następującej punktacji:
-
efekt końcowy ( wytwór) - 5 punktów,
-
wkład pracy ucznia -10 punktów,
-
prezentacja - 5 punktów.
-
-
Ogólna ocena za wkład ucznia w realizację projektu jest średnią ważoną i wynika z zastosowania przelicznika: 0,3 za efekt końcowy i prezentację oraz 0,6 za indywidualny wkład ucznia.
-
Przy wystawianiu oceny nauczyciel ma prawo uwzględnić samoocenę ucznia i ocenę jego pracy przez zespół, a także opinie pozyskane od odbiorców projektu np. wyniki ankiet, dyskusji.
-
Temat projektu oraz ocenę opisową uzyskaną przez ucznia za wkład pracy w realizację tego projektu wpisuje się na świadectwie ukończenia gimnazjum.
-
Ocena z projektu edukacyjnego nie ma wpływu na :
-
oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych;
-
promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie gimnazjum.
-
-
Ocena udziału ucznia w realizacji projektu edukacyjnego jest częścią składową oceny zachowania.