-
Do 15 września wychowawca klasy informuje uczniów i rodziców o warunkach i zasadach realizacji projektów edukacyjnych i zapoznaje z regulaminem.
-
Nauczyciele i wychowawcy i uczniowie w terminie do 15 września każdego roku szkolnego zgłaszają do koordynatora szkolnego tematy projektów edukacyjnych. Zgłoszenie tematu projektu dokonywane jest na Karcie Projektu wg wzoru ( załącznik nr 1):
-
Nauczycielskie zespoły przedmiotowe dokonują analizy zgłoszonych tematów pod kątem możliwości ich realizacji, wykonalności, stopnia korelacji z podstawami programowymi, innowacyjności, spodziewanych efektów dydaktyczno-wychowawczych oraz atrakcyjności oraz przekazują zatwierdzone tematy koordynatorowi szkolnemu. Zestawienie planowanych do realizacji projektów koordynator szkolny przedstawia dyrektorowi szkoły w terminie do 30 września.
-
Dyrektor w porozumieniu z Radą Pedagogiczną do 15 października zatwierdza zestaw tematów projektów.
-
Informacje o planowanych projektach udostępnia się na szkolnej stronie internetowej, tablicy ogłoszeń oraz poprzez wychowawców w ramach godzin wychowawczych.
-
Uczniowie zainteresowani realizacją konkretnego projektu do 31 października składają wychowawcy klasy pisemną deklarację udziału w jego realizacji.
-
W przypadku, gdy uczeń nie złoży deklaracji z powodów niezależnych od siebie, wychowawca w porozumieniu z opiekunem projektu i koordynatorem przypisuje go do określonego zespołu, uwzględniając zainteresowania i zdolności ucznia.
-
Dyrektor w uzasadnionych przypadkach, o konsultacji z pedagogiem szkolnym i wychowawcą decyduje o zwolnieniu ucznia z realizacji projektu edukacyjnego, na udokumentowany wniosek rodziców.
-
Uczeń może odstąpić od realizacji wcześniej wybranego projektu w fazie planowania prac związanych z jego realizacją, po poinformowaniu nauczyciela – opiekuna projektu. Przystąpienie do innego zespołu może nastąpić za zgodą wszystkich jego członków i nauczyciela – opiekuna projektu.
-
Zespół uczniowski przy współpracy nauczyciela – opiekuna projektu opracowuje Kartę Pracy Zespołu wg wzoru (załącznik nr 2).
-
Realizacja projektu może być dokonywana w trakcie zajęć lekcyjnych, o ile nie zaburzy to realizacji planu nauczania, a także podczas zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych według ustalonego wcześniej harmonogramu.
-
Dokumentacja projektu powinna zawierać:
-
Kartę projektu (załącznik 1)
-
Kartę pracy zespołu (załącznik 2).
-
Sprawozdanie z projektu z udokumentowaną pracą uczniów (załącznik 3).
-
-
Prezentacje projektów mają odbyć się do końca maja roku szkolnego.
-
Dopuszcza się następujące formy prezentacji:
-
konferencja naukowa połączona z wykładami;
-
forma plastyczna np. plakat, collage z opisami;
-
przedstawienie teatralne, inscenizacja;
-
książka, broszura, gazetka;
-
prezentacja multimedialna;
-
model, makieta, budowla, prezentacja zjawiska;
-
happening, marsz;
-
sesja dyskusyjna
-
inna, za zgodą opiekuna.
-
-
Prezentacja projektu odbywa się publicznie, w terminie i miejscu określonym przez opiekuna projektu, w uzgodnieniu z koordynatorem szkolnym i dyrektorem.
-
W zależności od tematyki projektu w prezentacjach, jako zaproszeni goście i obserwatorzy mogą uczestniczyć:
-
uczniowie,
-
rodzice,
-
osoby lub przedstawiciele władz samorządowych, instytucji i organizacji,
-
inne osoby, których obecność uczniowie i opiekun uznają za ważne ze względu na charakter projektu.
-
-
Realizacja projektu obejmuje:
-
wybranie tematu projektu w terminie wskazanym w statucie szkoły;
-
opracowanie Karty Pracy Zespołu;
-
zbieranie materiałów i ich selekcja;
-
spisanie kontraktu pomiędzy zespołem, a opiekunem zawierającym:
-
określenie tematu,
-
określenie terminu realizacji i prezentacji końcowej,
-
określenie formy realizacji,
-
określenie sposobu prezentacji;
-
wyznaczenie terminów i sposobu konsultacji z nauczycielami,
-
ustalenie zasad dyscypliny pracy,
-
wyznaczenie kryteriów oceny.
-
-
publiczne przedstawienie rezultatów projektu.
-