• CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!!

          • Dla uczczenia Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych odbyła się w naszej szkole lekcja otwarta. Motywem przewodnim była piosenka Czerwonych Gitar i Krzysztofa Klenczona, który skomponował do niej muzykę.  W 1968 roku powstał „Biały krzyż”. Cenzura nawet przez chwilę nie domyślała się, że piosenka ta czci pamięć Żołnierza Wyklętego – Czeslawa Klenczona, a nie zwykłego żołnierza Armii Krajowej, który podczas drugiej wojny światowej walczył z Niemcami.

            Podczas lekcji uczniowie odkrywali historię Żołnierzy Wyklętych oraz śpiewali również piosenki patriotyczne upamiętniające Wyklętych. A przed zajęciami wykonali ścienną gazetkę tematyczną.

            Lotne Kółko Historyczne „ZAWISZACY”

          • Warsztaty cyfrowe w ramach projektu "Szkoła międzypokoleniowa"

          • 26 lutego w naszej szkole odbyły się warsztaty cyfrowe dla seniorów w ramach projektu "Szkoła międzypokoleniowa" organizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji. Był to wyjątkowy projekt, którego celem było budowanie relacji międzypokoleniowych oraz wspieranie rozwoju cyfrowych umiejętności seniorów. Tematyka zajęć warsztatowych obejmowała pierwsze kroki z technologią, podstawy bezpieczeństwa w Internecie oraz rozrywkę w sieci. W rozwijaniu kompetencji cyfrowych uczestników wspierali uczniowie klasy VII, którzy byli opiekunami, mentorami seniorów. Wspólnie zdobywaliśmy wiedzę na temat nowych technologii informatycznych, poznaliśmy zagrożenia w Internecie, incydenty bezpieczeństwa w sieci, a także odkrywaliśmy, że Internet to również źródło nauki i rozrywki. Najważniejszym aspektem warsztatów był międzypokoleniowy dialog, podczas którego młodzież uczyła się cierpliwości i empatii, a seniorzy otrzymywali wsparcie w rozwoju kompetencji cyfrowych. Spotkanie w ramach projektu było również wspaniałą okazją do spotkania się, integracji, wzajemnego wsparcia, wspólnej zabawy i rozmowy. To było bezcenny i  miło spędzony czas kilku pokoleń. Bardzo dziękujemy seniorom za przybycie, a uczniom klasy VII za wprowadzenie nas w cyfrowy świat. Przed nami kolejne zajęcia już w marcu, które ogłosimy na stronie internetowej szkoły. Zapraszamy serdecznie.

          • Obserwujemy mchy na lekcji biologii

          • Uczniowie klasy V wzięli udział w ciekawej i praktycznej lekcji biologii, podczas której obserwowali i badali właściwości mchów. W części teoretycznej lekcji uczniowie poznali gatunki, cechy i budowę mchów. Uczniowie klasy V byli świetnie przygotowani do lekcji, przynieśli na zajęcia różne gatunki mchów, zebrane w różnych miejscach. Podczas zajęć obserwowaliśmy mchy, pod lupą widzieliśmy łodyżkę ulistnioną, bezlistną, chwytniki, a nawet czepek z zarodnikami. Zbadaliśmy również ważną cechę mchów, jaką jest zdolność do magazynowania wody, co jest bardzo istotne podczas suszy. To była bardzo interesująca i przydatna lekcja, na pewno nie zgubimy się w terenie, ponieważ wiemy, że mech wyznacza kierunek północny.

          • Doradztwo zawodowe dla klas ósmych

          • Drodzy uczniowie klasy ósmej!

            W drugim półroczu roku szkolnego 2024/2025 rozpoczniemy obowiązkowe zajęcia z doradztwa zawodowego. Jest to moment, w którym to wy musicie pojąć decyzję o swojej przyszłości zawodowej.

            Możliwości jak i wątpliwości jest bardzo wiele. Nie zostajecie jednak z tą decyzją sami. Kto może wam pomóc w wyborze dalszej ścieżki zawodowej? Gdzie szukać wsparcia w wyborze pracy, nauki, dalszych osiągnięć?

            Doradca zawodowy co może dla Ciebie zrobić?

            Naprowadzi Cię poprzez proces poznawczy własnych zasobów, umiejętności oraz mocnych i słabych stron. Rolą doradcy jest  również wysłuchanie, zrozumienie i udzielenie wskazówek, jak również wyposażenie Cię w odpowiednie narzędzia, które pomogą Ci w podjęciu decyzji.

            Poradnia psychologiczno-pedagogiczna.

            W poradni znajdziesz wiele możliwości wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, w tym również w zakresie wyboru dalszej ścieżki kariery. Aby skorzystać z pomocy doradcy zawodowego w ramach działania publicznej poradni zazwyczaj wymagane jest złożenie wniosku (jeśli nie jesteś pełnoletni/pełnoletnia to wypełniają go rodzice). Każda poradnia czy placówka może jednak mieć inne zasady, dlatego warto zorientować się bezpośrednio u źródła. Dlatego warto wejść na stronę:   RSPO.GOV.PL , gdzie znajdziesz wykaz poradni i placówek.

            Wychowawca i nauczyciele.

            To osoby, które pomimo braku kwalifikacji z doradztwa, znają Cię bardzo dobrze. Mają okazję obserwować Cię w różnorodnych sytuacjach i rolach. Nie krępuj się poprosić o  indywidualną rozmowę. Może rozmowa z wychowawcą czy nauczycielem przedmiotowym naprowadzi Cię na odpowiedni wybór szkoły i dalszej ścieżki kariery.

            Rodzina i przyjaciele.

            Najcenniejszym źródłem informacji o was i waszych zachowaniach posiadają rodzice oraz wasi najbliżsi przyjaciele. To oni znają Cię najlepiej, to oni wskażą twoje mocne strony w czym widzą Cię w przyszłości. Te cenne wskazówki zawsze warto rozważyć.

            Do zobaczenia na zajęciach!

             

             

             

             

             

          • Podziękowania za udział w akcji „BohaterON” i „MŁODE GŁOWY”

          • W naszej szkole na lekcjach historii odbyły się wyjątkowe zajęcia, na których uczniowie mieli możliwość poznania opowiadań i filmów o powstaniu warszawskim, opracowanych dzięki współpracy z ekspertem-psychologiem. Wprowadzały one elementy dotyczące zdrowia psychicznego, dbając o emocje i uczucia towarzyszące uczniom podczas odkrywania kolejnych kart historii. Dzisiaj przyszedł czas na podziękowania dla naszej szkoły za realizację Projektu „BohaterON” i „MŁODE GŁOWY”.

          • Wystawa modeli Układów Słonecznych

          • Za sprawą uczniów z klas VI a i VI b nasz szkolny korytarz zamienił się w Kosmos. W ramach lekcji geografii uczniowie wykonali modele Układów Słonecznych i przenieśli nas w nieskończenie wielki Wszechświat. Piękne i staranne prace uczniów stanowiły kolorową, tematyczną wystawę na szkolnym korytarzu. Gratulujemy uczniom ciekawych pomysłów i kreatywności podczas wykonywania modeli Układów Słonecznych. 

          • Sukces naszych uczennic w Konkursie Dziennikarskim o Nagrodę Choszczeńskiego Pulitzera Szkolnego!

          • Z dumą informujemy, że zespół naszych  uczennic zdobył II miejsce w jubileuszowej, 20. edycji Konkursu Dziennikarskiego o Nagrodę Choszczeńskiego Pulitzera Szkolnego. Konkurs odbył się 17 stycznia 2025 r. w Miejskiej Bibliotece Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Choszcznie.

            Nasze utalentowane uczennice – Julia Śmiechowicz, Lena Lipińska, Lena Szmurło, Hanna Janiec i Julia Worach – zaprezentowały wnikliwy wywiad pt. „Pierwsza podróż do Szczecina”, który zachwycił jury, w skład którego weszli eksperci z dziedziny mediów, dziennikarstwa i językoznawstwa: Katarzyna Węgorowska, Joanna Skonieczna, Renata Cichowska i Paweł Reszka.

            Jesteśmy bardzo dumni z osiągnięcia naszych uczennic i gratulujemy im tego wspaniałego sukcesu!

            Serdeczne podziękowania kierujemy również do organizatorów wydarzenia, które każdego roku inspiruje młodzież do rozwijania swoich talentów dziennikarskich.

            Życzymy naszym uczennicom kolejnych sukcesów i nieustannej pasji w odkrywaniu świata słowa! 😊

          • Spotkanie z dietetykiem w ramach programu "Trzymaj formę"

          • W ramach programu profilaktycznego pt. "Trzymaj formę" w naszej szkole odbyło się spotkanie z dietetykiem panem Danielem Świrskim, który w sposób bardzo ciekawy i przemawiający do młodzieży przedstawił nam najważniejsze zasady zdrowego żywienia. Podczas tej ważnej dla naszego zdrowia lekcji, oprócz teorii na temat zdrowego żywienia, pan Daniel przedstawił nam również przepisy na smaczne i zdrowe dania. W trakcie przerw uczniowie mieli okazję poczęstować się zdrowymi przekąskami w postaci owoców i wody z cytryną. Celem programu jest edukacja zdrowotna, kształtowanie nawyków prozdrowotnych wśród młodzieży poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety. Dziękujemy panu Danielowi za ciekawy i inspirujący wykład na temat zdrowego odżywiania. 

          • Zajęcia przyrodnicze "Klub przyrodnika" i "Odkrywcy"

          • W naszej szkole odbywają się zajęcia przyrodnicze w ramach kółka przyrodniczego pt."Klub przyrodnika" (klasa VIB) oraz "Odkrywcy" (klasa IV i V). Młodzi przyrodnicy podczas zajęć rozwijają swoje zainteresowania przyrodnicze, wiadomości i umiejętności zakresu edukacji przyrodniczej oraz ekologicznej. Spotkania członków kół są również okazją do wspólnej integracji, pracy zespołowej, dyskusji na temat ciekawych tematów z zakresu biologii, geografii i chemii oraz prezentacji swoich zainteresowań przyrodniczych. 

          • Grudniowe inspiracje „Z fizyka za pan brat”.

          • Praca nad projektami łączy naukę z praktyką. Dzieci uczą się logicznego myślenia, wyciągania wniosków, a także współpracy w grupie, co jest niezwykle ważne w ich przyszłym rozwoju. Eksperymenty i proste doświadczenia pozwalają na naukę przez zabawę. Dzieci nie postrzegają takich zajęć jako obowiązku, lecz jako okazję do dobrej zabawy i wspólnego odkrywania nowych rzeczy.

            Na zajęciach dzieci badały napięcie powierzchniowe wody. Cząsteczki wody silnie się przyciągają, co tworzy "skórkę" na jej powierzchni. Dzięki temu lekkie owady, jak nartniki, mogą „chodzić” po wodzie. Eksperymentowały z uciekającym pieprzem, zmniejszając napięcie powierzchniowe wody dodając do niej detergent.

            Zanurzały w ciepłej i zimnej wodzie drut z pamięcią. Drut z pamięcią to metalowy materiał, zwykle wykonany ze stopu niklu i tytanu, znanego jako nitinol. Materiał ten charakteryzuje się zdolnością do zmiany kształtu w odpowiedzi na zmianę temperatury. Zmiana faz jest odwracalna, co oznacza, że drut może wielokrotnie zmieniać swój kształt i wracać do pierwotnej formy.

            Eksperyment z kulką spadającą po torze to prosty, ale niezwykle pouczający sposób na obserwację zjawisk fizycznych, takich jak grawitacja, tarcie, energia kinetyczna i potencjalna. Dzięki takiemu doświadczeniu można zrozumieć podstawowe prawa dynamiki i mechaniki.

            Wiatrak napędzany energią słoneczną to interesujące urządzenie, które łączy w sobie fizykę, technologię odnawialnych źródeł energii i kreatywne podejście do projektowania. Dzięki wykorzystaniu promieni słonecznych wiatrak może obracać się bez potrzeby podłączania go do źródła prądu.

          • Świetlica w Lubianie jest lubiana!

          • Świetlica szkolna to miejsce, które odgrywa niezwykle ważną rolę w życiu dzieci, szczególnie tych, które spędzają dużo czasu w szkole przed i  po lekcjach. To przestrzeń nie tylko do opieki nad dziećmi, ale także do wszechstronnego ich rozwoju, wspierania zainteresowań i budowania relacji społecznych.

            Zajęcia świetlicowe to forma edukacyjno-opiekuńcza, która łączy w sobie elementy nauki, zabawy i rekreacji. Świetlica oferuje różnorodne aktywności, które są dostosowane do wieku i potrzeb dzieci, a także do ich możliwości intelektualnych, emocjonalnych i fizycznych.

            Cele zajęć świetlicowych

            1. Wsparcie wychowawcze i edukacyjne
              Zajęcia świetlicowe pomagają dzieciom rozwijać kompetencje społeczne, takie jak współpraca, empatia czy radzenie sobie w grupie. Ponadto wspierają procesy edukacyjne poprzez gry logiczne, zabawy językowe, multimedialne czy zajęcia manualne.
            2. Zapewnienie opieki
              Świetlica pełni kluczową funkcję opiekuńczą, dzieci oczekujących na odwóz. To miejsce, gdzie dziecko jest bezpieczne, ma zapewnione warunki do nauki oraz odpoczynku.
            3. Rozwój zainteresowań i talentów
              W ramach zajęć świetlicowych często prowadzone są warsztaty tematyczne, takie jak plastyka, muzyka, tworzenie dekoracji, odgrywanie ról, nauka tańca, sport czy eksperymenty naukowe, które pozwalają odkryć i rozwijać pasje dzieci.
            4. Relaks i zabawa
              Ważnym elementem jest także zapewnienie dzieciom czasu na odpoczynek po zajęciach lekcyjnych, w formie swobodnej zabawy lub zajęć ruchowych, na świeżym powietrzu na placu zabaw.

            Zajęcia świetlicowe to nie tylko sposób na zorganizowanie czasu wolnego dzieci, ale również przestrzeń do ich rozwoju i odkrywania talentów. Dzięki różnorodnym formom aktywności świetlica wspiera dzieci w ich codziennym funkcjonowaniu, pomagając im rozwijać się zarówno intelektualnie, jak i emocjonalnie. Warto docenić znaczenie tej formy opieki i edukacji w życiu młodego człowieka.

          • Grudniowe inspiracje „Z fizyka za pan brat”.

          • Praca nad projektami łączy naukę z praktyką. Dzieci uczą się logicznego myślenia, wyciągania wniosków, a także współpracy w grupie, co jest niezwykle ważne w ich przyszłym rozwoju. Eksperymenty i proste doświadczenia pozwalają na naukę przez zabawę. Dzieci nie postrzegają takich zajęć jako obowiązku, lecz jako okazję do dobrej zabawy i wspólnego odkrywania nowych rzeczy.

            Na zajęciach dzieci badały napięcie powierzchniowe wody. Cząsteczki wody silnie się przyciągają, co tworzy "skórkę" na jej powierzchni. Dzięki temu lekkie owady, jak nartniki, mogą „chodzić” po wodzie. Eksperymentowały z uciekającym pieprzem, zmniejszając napięcie powierzchniowe wody dodając do niej detergent.

            Zanurzały w ciepłej i zimnej wodzie drut z pamięcią. Drut z pamięcią to metalowy materiał, zwykle wykonany ze stopu niklu i tytanu, znanego jako nitinol. Materiał ten charakteryzuje się zdolnością do zmiany kształtu w odpowiedzi na zmianę temperatury. Zmiana faz jest odwracalna, co oznacza, że drut może wielokrotnie zmieniać swój kształt i wracać do pierwotnej formy.

            Eksperyment z kulką spadającą po torze to prosty, ale niezwykle pouczający sposób na obserwację zjawisk fizycznych, takich jak grawitacja, tarcie, energia kinetyczna i potencjalna. Dzięki takiemu doświadczeniu można zrozumieć podstawowe prawa dynamiki i mechaniki.

            Wiatrak napędzany energią słoneczną to interesujące urządzenie, które łączy w sobie fizykę, technologię odnawialnych źródeł energii i kreatywne podejście do projektowania. Dzięki wykorzystaniu promieni słonecznych wiatrak może obracać się bez potrzeby podłączania go do źródła prądu.

          • Realizujemy program profilaktyczny "Trzymaj formę"

          • Od listopada w naszej szkole realizowany jest program profilaktyczny "Trzymaj formę", który przeznaczony jest dla uczniów klas V-VIII. Celem programu "Trzymaj formę" jest edukacja zdrowotna, kształtowanie nawyków prozdrowotnych wśród młodzieży poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety. W ramach programu uczniowie realizują projekt profilaktyczny promujący zdrowy styl życia, wykonali plakaty, piramidy żywienia, brali udział w ankiecie, dotyczącej zdrowego stylu życia, wzięli udział w warsztach profilaktycznych na temat szkodliwosci papierosów. Zdrowe odżywianie, aktywność fizyczna, odpowiednia ilość wody i snu oraz czas na relaks to podstawy zdrowego stylu życia .

          • Zapraszamy na nasz Facebook!

          • Drodzy Uczniowie, Rodzice i Przyjaciele Szkoły,

            Zachęcamy do odwiedzania strony Biblioteka Szkoły Podstawowej w Lubianie na Facebooku! To miejsce, gdzie znajdziecie najnowsze informacje o życiu naszej szkoły, wydarzeniach, sukcesach uczniów oraz ciekawostkach bibliotecznych.

            Bądźcie z nami na bieżąco i dołączcie do naszej szkolnej społeczności online!

            Zapraszamy! 😊

          • KOLĘDUJEMY Z SENIORAMI W PEŁCZYCACH

          • W sobotę 14 grudnia uczniowie klasy IV i Kasia Dańko  uczennica klasy pierwszej, uświetnili swoim występem spotkanie wigilijne seniorów. Spotkanie miało miejsce w sali bankietowej, w domu weselnym Bursztynowa. Był śpiew pastorałek, piosenek bożonarodzeniowych, taniec, gra na instrumentach i wspólna zabawa.             

            Uczniowie zagrali na Bum, Bum dzwonkach piosenkę „Pada śnieg”. Nina Surdacka wykonała na dzwonkach chromatycznych kolędę „Lulajże Jezuniu”.  Kasia zaśpiewała pastorałkę „Bosy pastuszek”. Chcąc uczcić zbliżający się Dzień Babci i Dziadka uczniowie zaprezentowali piosenkę inscenizowaną     „Rock and roll dla babci i dziadka”. Pląsy na parkiecie wprawiły seniorów w radosny nastrój. Nasi młodzi artyści sprawili zebranym ogromną radość. Ich popisy zostały nagrodzone gromkimi brawami. Dziękujemy za wspaniałe przyjęcie i cudowną atmosferę. Życzymy wszystkim seniorom zdrowia, radości i pociechy z wnuków.