Świat fizycznych zjawisk jest bardzo ciekawy i fascynujący o czym mogli przekonać się uczniowie naszej szkoły wykonując doświadczenia. Celem zajęć projektowych jest poznawanie podstawowych zasad fizycznych, rozwijających umiejętność obserwacji, analizy i wyciągania wniosków. Uczniowie wykonali doświadczenia z naczyniami połączonymi, gdzie zastosowanie ma prawo Pascala. Wypełnione naczynia kolorowym płynem i połączone ze sobą papierem obrazują przepływ cieczy pomiędzy pojemnikami. Kolejnym doświadczeniem było zdmuchanie świecy za pomocą dwutlenku węgla powstałego z połączenia sody oraz octu. Łańcuszek z koralików ruch łańcuszka jest efektem działania siły bezwładności – raz wprawiony w ruch, kontynuuje go, dopóki działa siła grawitacji. Ile kropel pomieści 5 groszy. Napięcie powierzchniowe pozwala wodzie utrzymywać się na powierzchni monety w formie kopuły, zanim siły spójności zostaną pokonane przez siłę ciężkości.